ENFRAME | PHOTOGRAPHY

8 πράγματα που ο μεσίτης δεν θα σου πει

Όταν είναι τελικά έτοιμοι να κάνουν το άλμα από την ενοικίαση στην ιδιοκτησία, οι περισσότεροι αγοραστές σπιτιών απευθύνονται σε έναν κτηματομεσίτη για να τους βοηθήσει. Δεν υπάρχει αμφιβολία: η αγορά ενός σπιτιού είναι περίπλοκη και όταν είναι η πρώτη φορά, αισθάνεστε ότι θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε ένα χέρι βοηθείας.

Οι κτηματομεσίτες παρέχουν μια πολύτιμη υπηρεσία και γενικά καλοπληρώνονται για αυτό. Δεν υπάρχει τίποτα λάθος σε αυτό. Αλλά τα χρήματα έχουν έναν τρόπο να στρεβλώνουν τις σχέσεις – ακόμα και όταν πρόκειται για έντιμους ανθρώπους.

Παρακάτω υπάρχουν ορισμένες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν, σαν πρωτάρηδες αγοραστές, να επωφεληθείτε πλήρως από την σημερινή κτηματομεσιτική αγορά και να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο την σχέση με τον κτηματομεσίτη σας.

1. Ο πράκτορας σου είναι ο εκπρόσωπος σου

Όταν είσαι νέος στην διαδικασία, είναι εύκολο να πιστέψεις αυτά που σου λέει ένας άνθρωπος με 20 χρόνια εμπειρία. Αυτό δεν θα μπορούσε να ισχύει περισσότερο. Ο μεσίτης σου είναι ο εκπρόσωπος σου: αυτός ή αυτή εργάζεται για σένα, σου δίνει συμβουλές και διαπραγματεύεται για σένα. Δεν λαμβάνει αποφάσεις για εσένα και δεν θα πρέπει να περιμένεις να το πράξει.

2. Μόνο οι ανόητοι ερωτεύονται

Αφού έχετε εξετάσει μερικά σπίτια που δεν ήταν τα κατάλληλα, ο πράκτορας σας πιθανόν θα σας πει να μην αποθαρρύνεστε και ότι τελικά θα «ερωτευτείτε» με το σωστό ακίνητο.

Ο έρωτας σας κάνει να κάνετε ηλίθια πράγματα. Ηλίθια πράγματα όπως το να πληρώνετε πάρα πολλά ή να κοιτάτε πράγματα που θα καταλήξουν πολύ δαπανηρά στις επισκευές τους. Ως πρωτάρης αγοραστής, θα πρέπει να αναπτύξεις μια υγιή «αγάπη» για ένα ακίνητο, αλλά να κρατήσεις την σχέση ανοιχτή. Δείτε και άλλα σπίτια. Θα υπάρχει αρκετός χρόνος για «έρωτα» αφού έχεις ξοδέψει 300 ώρες για να κάνεις το ακίνητο σπίτι σου.

3. Να είσαι πρόθυμος να φύγεις

Αν δεν ερωτευτείς ένα κομμάτι ακίνητης περιουσίας, ποτέ δεν θα κλάψεις αν πρέπει να απομακρυνθείς από αυτό. Οι κτηματομεσίτες χρησιμοποιούν συχνά την φράση «ο πελάτης μου θα το βάλει στα πόδια” και μερικοί το χρησιμοποιούν αρκετά χαλαρά για να τονίσουν την σημασία ενός σημείου για διαπραγμάτευση. Εάν θέλεις να διατηρήσεις την πλήρη δύναμη της θέσης σου ως αγοραστής, χρειάζεται το «θα φύγω” σου να σημαίνει ότι είσαι έτοιμος να φύγεις αν δεν ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις σου.

Για να υπάρχει μια σωστή επικοινωνία του μεσίτη σου με τον πωλητή, θα πρέπει να γνωρίζει ότι εννοείς αυτά που λες. Και ναι, αν φτάσει σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να φύγεις μακριά από αυτό το ακίνητο. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας: υπάρχουν και άλλοι εκεί έξω. Αλλά μην εκπλαγείς αν ακούσεις ξανά από τον πωλητή μετά από μια εβδομάδα ότι είναι πρόθυμος να ικανοποιήσει τα αιτήματα σου.

4. Ο χρόνος είναι με το μέρος σου

Ο μεσίτης σου θα σου πει ότι πρέπει να κινηθείς γρήγορα και να κάνεις την καλύτερη δυνατή προσφορά όταν βρεις το σωστό ακίνητο. Αυτό δεν είναι πάντα η καλύτερη συμβουλή. Ως πρωτάρης αγοραστής, είσαι σε μια μοναδική θέση ισχύος όσον αφορά την κτηματομεσιτική συναλλαγή. Δεν πουλάς το σπίτι σου, έτσι δεν χρειάζεται να μετακομίσεις. Μπορείς να κοιτάξεις και να κάνεις προσφορές για πολλά ακίνητα. Μπορείς να ξεκινήσεις με μια χαμηλή προσφορά και να διαπραγματευτείς προς τα πάνω αν ο πωλητής είναι αρνητικός. Μπορείς να καταθέσεις μια αντιπροσφορά και να κοιτάξεις τριγύρω λίγο πριν αποφασίσεις να πληρώσεις περισσότερα. Το αντίθετο ισχύει γενικά για τους πωλητές. Πρέπει να πουλήσουν την ιδιοκτησία τους και να κινηθούν το ταχύτερο δυνατόν. Χρησιμοποίησε τον χρόνο προς όφελος σου.

5. Ο πράκτορας σου δεν είναι φίλος σου

Ο πράκτορας σου εκτελεί πολύτιμες υπηρεσίες στην κτηματομεσιτική συναλλαγή, αλλά πραγματικά δεν κάνει τίποτα μέχρι να αγοράσεις ένα κομμάτι ακίνητης περιουσίας. Αυτό τον κάνει πωλητή. Σαν πωλητής, θέλει να αισθάνεσαι σαν να είναι ένας φίλος σου που θέλει το καλύτερο για σένα.

Η πραγματικότητα είναι ότι τα συμφέροντα σου και τα συμφέροντα του πράκτορα σου μπορεί να μην ευθυγραμμίζονται. Είναι σε καλύτερη οικονομική κατάσταση αν πάρεις μια γρήγορη απόφαση και πληρώσεις περισσότερα για ένα ακίνητο. Αυτή είναι, άλλωστε, πιθανόν η μεγαλύτερη επιχειρηματική συναλλαγή της ζωής σου. Βεβαιώσου ότι ο πράκτορας σου, ανεξάρτητα από το πόσο ευπαρουσίαστος είναι, κατανοεί ότι είσαι πελάτης και τον χρειάζεσαι για να σε οδηγήσει στην καλύτερη επιχειρηματική διαπραγμάτευση.

6. Ο συνεργάτης μπορεί να είναι ο καλύτερος σου φίλος

Στο best-seller βιβλίο «Freakanomics”, οι συγγραφείς Steven D. Levitt και Stephen J. Dubner τονίζουν ότι οι κτηματομεσίτες προωθούν τα σπίτια τους για 10 μέρες παραπάνω από ότι προωθούν τα σπίτια των πελατών τους. Αυτό συμβαίνει επειδή είναι απασχολημένοι με τα σπίτια των πελατών τους, που δεν έχουν αρκετό χρόνο για τα δικά τους;

Όχι, αυτό έχει να κάνει με τις προμήθειες των κτηματομεσιτών. Όταν ένας πράκτορας πουλάει το σπίτι του, απολαμβάνει τα πλήρη οφέλη από μια ενδεχόμενη αύξηση των τιμών πώλησης, για αυτό και προωθεί ότι το δυνατόν περισσότερο για να πάρει και όσο το δυνατόν καλύτερη τιμή πώλησης γίνεται. Αλλά όταν πρόκειται για το σπίτι ενός πελάτη, μια επιπλέον εβδομάδα στην αγορά μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερη τιμή για τον πωλητή – αλλά ο πράκτορας θα πάρει μόνο ένα πολύ μικρό ποσό αυτής της αυξήσεως. Εν τω μεταξύ, το να προωθεί ένα σπίτι για μια ακόμα εβδομάδα θα τον απομακρύνει από το να πουλήσει και το ακίνητο κάποιου άλλου. Ως εκ τούτου, έχει ιδιαίτερα κίνητρα για να πείσει τον πωλητή ότι η προσφορά σου είναι η καλύτερη που πρόκειται να πάρει. Χρησιμοποίησε αυτό προς όφελος σου και κάνε προσφορές που είναι καλές για εσένα.

7. Δεν υπάρχει χαμηλή προσφορά

Όταν πρόκειται για ένα ακίνητο που μένει απούλητο για καιρό, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα όπως μια προσφορά πολύ χαμηλή. Μερικοί πράκτορες θα πουν ότι μπορεί να προσβάλεις τον πωλητή ή ότι η προσφορά σου είναι πολύ χαμηλή. Ένας καλός πράκτορας θα σε ενθαρρύνει να κάνεις στρατηγικά χαμηλές τιμές. Οι προσφορές δεν χρειάζονται πολύ δουλειά και το χειρότερο που μπορεί να συμβεί είναι η προσφορά σου να μην γίνει δεκτή. Συχνά όμως, στην αγορά, μια χαμηλή προσφορά θα μετατραπεί σε αντι-προσφορά. Σκέψου την πρώτη προσφορά ως σημείο εκκίνησης των διαπραγματεύσεων και να είσαι έτοιμος να εξετάσεις τις αντι-προσφορές.

8. Οι online μεσιτικές εταιρείες μπορούν να σου εξοικονομήσουν χρήματα

Κατά την τελευταία δεκαετία, οι online εταιρείες ακινήτων έχουν ξεκινήσει να παίρνουν το μερίδιο αγοράς μακριά από τις παραδοσιακές εταιρείες. Συνεχίζουν να αναπτύσσονται ακόμα περισσότερο προσφέροντας κουπόνια και ακόμα χαμηλότερες προμήθειες. Μπορεί η υπηρεσίες τους να μην είναι τόσο εκτεταμένες ή εξατομικευμένες, αλλά η εξοικονόμηση χρημάτων μπορεί να αντισταθμίσει αυτά τα μειονεκτήματα.

Check Also

Ποιες ξένες γλώσσες μιλούν σε άλλες χώρες;

«Η γλώσσα είναι πολλές φορές ένα αναπόδραστο κατάλοιπο από της αποικιοκρατίας και της αυτοκρατορίας. Η ...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *