Αποτελεσματικές στρατηγικές που χρησιμοποιεί η Apple

Ολοκληρωμένες λύσεις, γνωστές μορφές και ο παράγοντας του «φρέσκου» κρατάνε τους πελάτες να γυρνάνε πίσω.

Όταν οι αγοραστές κοιμούνται έξω από τα καταστήματα προκειμένου να είναι οι πρώτοι που θα αγοράσουν το iPhone, είναι προφανές ότι η Apple είναι μια εταιρεία που της αρέσει να έχει φανατικούς πιστούς. Ωστόσο, αυτή η επιτυχία της μάρκας δεν είναι αποτέλεσμα καθαρής τύχης ή δυνάμεων πέρα από τον έλεγχο της Apple. Είναι μέρος ενός καλομελετημένου σχεδίου να προσφέρει δυνατά προϊόντα και να δημιουργήσει μια κουλτούρα γύρω από τα προϊόντα της Apple.

Ανακάλυψε περισσότερα για αυτές και άλλες στρατηγικές που η Apple ακολουθεί για να επιτύχει αυτή την τεράστια αφοσίωση των πελατών της.

Ένα κατάστημα μόνο με προϊόντα Apple: Η Apple είχε τεράστιο πρόβλημα με τους πωλητές καταστημάτων, οι οποίοι ήταν τραγικά ενημερωμένοι για τα προϊόντα της. Ένα πρόβλημα που έκανε πολύ δύσκολο να παρουσιάσει την διαφορετικότητα των προϊόντων της σε σχέση με τα υπόλοιπα προϊόντα πληροφορικής. Δημιουργώντας ένα κατάστημα αυστηρά αφιερωμένου στα προϊόντα της Apple, η εταιρεία όχι μόνο εξάλειψε αυτό το πρόβλημα αλλά έκανε και μια εξαιρετική κίνηση για να αποκτήσει αφοσιωμένους πελάτες. Τα μαγαζιά της Apple, είναι ένα φιλικό μέρος όπου οι χρήστες Mac, αλλά και PC, καλούνται να παίξουν και να εξερευνήσουν την τεχνολογία που η εταιρία προσφέρει. Είναι ένα μέρος όπου όλοι οι φίλοι των Mac, μπορούν όχι μόνο να χρησιμοποιήσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες, αλλά και να κάνουν παρέα με άλλους που απολαμβάνουν τα προϊόντα της Apple. Με την δημιουργία αυτού του χώρου, η Apple ενθαρρύνει υφιστάμενους και νέους πελάτες να ενθουσιαστούν για αυτά που προσφέρει.

Ολοκληρωμένες λύσεις: Τα προϊόντα της Apple συμπληρώνουν και ολοκληρώνουν το ένα το άλλο. Αγόρασε ένα iPod και μπορείς να κατεβάζεις τραγούδια από το iTunes. Για τον μέσο χρήστη, τα περισσότερα προγράμματα ενός Mac παράγονται από την Apple. Αυτού το είδους ο έλεγχος όλης της διαδικασίας, από το υλικό μέχρι το λογισμικό, δυναμώνει την πίστη των πελατών. Οι χρήστες Apple, συνήθως δεν χρειάζεται να απομακρυνθούν από την Apple για να βρουν τα προϊόντα και τις λύσεις που επιθυμούν.

Are you a Mac; Ας το αποδεχτούμε. Η Apple είναι μια ισχυρή μάρκα. Έχει μια ισχυρή ταύτιση με οτιδήποτε νεανικό, λεπτό και έξυπνο. Σκέψου την “I’m a Mac” καμπάνια. O Mac τύπος είναι άνετος και γεμάτος αυτοπεποίθηση, ενώ ο PC τύπος εμφανίζεται σφιγμένος και γερασμένος. Από την στιγμή που νιώθεις άνετα, θες να γίνεις πάλι σφιγμένος;

Ποικιλία προϊόντων: Πολλοί καταναλωτές μπορεί να μην είναι έτοιμοι να αγοράσουν έναν υπολογιστή Mac, αλλά είναι πρόθυμοι να αγοράσουν συσκευές όπως ένα iPod ή ένα iPhone και να τα δοκιμάσουν. Με την πώληση προϊόντων με χαμηλότερο κόστος, δημιουργεί μια ευκαιρία για τους νέους χρήστες να εισαχθούν στον κόσμο της Apple. Αν αυτοί οι χρήστες απολαμβάνουν αυτές τις συσκευές τους, είναι πολύ πιθανότερο να σκεφτούν να αγοράσουν έναν υπολογιστή Mac στο μέλλον.

Ιδιόκτητοι τύποι αρχείων: Τα προϊόντα της Apple δεν είναι συμβατά για χρήση με άλλα συστήματα, τουλάχιστον όσον αφορά την μετάβαση των πελατών. Αν ένας χρήστης έχει μια ψηφιακή μουσική συλλογή που αποτελείται εξ’ ολοκλήρου από αρχεία τύπου .aac, είναι απίθανο να θέλει να πάρει ένα καινούργιο mp3 player που δεν θα τα αναγνωρίζει. Αντί αυτού, ο πελάτης θα κοιτάξει να αντικαταστήσει τον παλιό του Mac με ένα πιο νέο μοντέλο, όταν έρθει η ώρα.

Τροφή στα μέσα ενημέρωσης: Τα μέσα ενημέρωσης, ειδικά οι bloggers, αγαπάνε να γράφουν για την Apple. Γιατί; Επειδή η Apple το κάνει τόσο εύκολο. Με διαρρεύσεις σχετικά με νέες εξελίξεις, την δικιά της έκθεση προϊόντων και υπηρεσιών και τις μυστηριώδης διακοπές λειτουργίας του ηλεκτρονικού της καταστήματος, η Apple τροφοδοτεί νέες ιστορίες έτοιμες για σχολιασμό και μακροσκελείς συζητήσεις. Με την διαιώνιση αυτού του κύκλου της φρενίτιδας των μέσων ενημέρωσης, η Apple υπενθυμίζει στους πελάτες της τον ενθουσιασμό για την αγορά νέων προϊόντων Apple, τώρα και στο μέλλον.

Εκπαιδευτικές πωλήσεις: Με την πώληση προϊόντων σε σχολεία και πανεπιστήμια, η Apple μετατρέπει τις τάξεις σε εκθεσιακούς χώρους. Αν οι μαθητές πηγαίνουν σχολείο με τα προϊόντα της Apple, εξοικειώνονται με την άνεση του περιβάλλοντος εργασίας και τις ανώτερες επιδόσεις που αυτή η μάρκα προσφέρει. Δημιουργώντας αυτή την πρώιμη προβολή, η Apple αιχμαλωτίζει τους πελάτες της, πριν καν γνωρίζουν ότι είναι πελάτες της.

Προϊόντα που προσφέρουν: Η Apple σκέφτεται προσεκτικά τι είναι αυτό που αναζητούν οι πελάτες της, έτσι ώστε τα προϊόντα της να είναι αποτέλεσμα εκτεταμένης έρευνας και δυνατού σχεδιασμού. Αυτός ο λεπτομερής σχεδιασμός είναι μεγάλη συμβολή στην υψηλή ικανοποίηση των πελατών της. Είναι σαφές και απλό: τα ισχυρά και εύκολα στην χρήση προϊόντα, όχι μόνο κάνουν τους πελάτες ευτυχισμένους, αλλά τους κάνουν να θέλουν να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα από εσένα στο μέλλον.

Αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων: Με τα προϊόντα της Apple, η αλληλεπίδραση του μέσου καταναλωτή με την εταιρεία είναι πιθανόν να είναι χαμηλή. Εκτός και αν κάτι πάει στραβά, δεν υπάρχει κανένας λόγος να μιλήσεις με την εξυπηρέτηση πελατών της Apple. Βέβαια, με το iPhone, παρουσιάστηκε μια ευκαιρία για να γίνει η Apple πιο ενεργή. Με ένα τηλέφωνο, η αλληλεπίδραση γίνεται πολύπλευρη. Θα πρέπει να σκεφτείς τα λάθη τιμολόγησης, την ποιότητα των ασύρματων υπηρεσιών, τις συμβάσεις και μια σειρά από άλλους παράγοντες που συχνά οδηγούν στην απογοήτευση των πελατών. Με το iPhone, η Apple ήταν σοφό να φτιάξει ένα καλό προϊόν και να αφήσει την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας να ασχοληθεί με τις υπηρεσίες.

Συνέπεια: Όλα τα προϊόντα της Apple έχουν την ίδια βασική αρχιτεκτονική. Λόγο αυτής της συνέπειας, οι πελάτες που έχουν ήδη κάποιο προϊόν Apple, έχουν ήδη μια ιδέα του τι θα πάρουν πριν κάνουν μια νέα αγορά. Γνωρίζουν ότι θα είναι εύκολο να προσαρμοστούν στο νέο υλικό και αυτό τους κάνει πιο ανοιχτούς στο να επαναλάβουν μια παρόμοια αγορά.

Νέες καινοτομίες: Αν και η αρχιτεκτονική των προϊόντων της Apple είναι συνεπής, το portfolio της δεν είναι. Η εταιρεία προσφέρει στους καταναλωτές μια σειρά από διαφορετικούς τρόπους να απολαύσουν τα προϊόντα της. Δίνοντας στους πελάτες την ευκαιρία να ενσωματώσουν ένα προϊόν της στο σαλόνι, στις τσέπες τους και τα γραφεία, η Apple καθιστά εύκολο το να μείνει κάποιος πιστός σε μια μάρκα που ήδη αρέσει.

Ελκυστικότητα: Από την συσκευασία μέχρι την αισθητική εμπειρία του περιβάλλοντος χρήσης, η Apple κάνει τα προϊόντα της προσιτά και ελκυστικά. Τα φωτεινά χρώματα, ένα χαμογελαστό εικονίδιο και το φουτουριστικό υλικό, υπενθυμίζει στους πελάτες κάθε φορά που χρησιμοποιούν τα προϊόντα της Apple, ότι αυτό που προσφέρει η Apple είναι ελκυστικό.

Check Also

Ποιες ξένες γλώσσες μιλούν σε άλλες χώρες;

«Η γλώσσα είναι πολλές φορές ένα αναπόδραστο κατάλοιπο από της αποικιοκρατίας και της αυτοκρατορίας. Η ...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *