Συμβουλές για Logo Design

Σήμερα υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι στη βιομηχανία σχεδιασμού λογότυπου (Logo Design) από τους οποίους, πολλοί είναι ερασιτέχνες και φτιάχνουν ‘κακά’ λογότυπα που δεν εξυπηρετούν το σκοπό της επιχείρησης!

Το λογότυπο είναι παντού. Για το ευρύ κοινό το λογότυπο χρησιμεύει ως μια στιγμιαία υπενθύμιση μιας εταιρίας ή ενός προϊόντος. Για τον πελάτη είναι το σημείο αναγνώρισης τους και για εμάς τους σχεδιαστές, αντιπροσωπεύει την πρόκληση της ενσωμάτωσης των ιδεολογιών των πελατών μας σε ένα ενιαίο γραφικό.

Το λογότυπο πρέπει να είναι απλό

Ένα απλό λογότυπο επιτρέπει την εύκολη αναγνώριση καθώς επίσης  να είναι ευέλικτο και να παραμένει αξέχαστο. Τα αποτελεσματικά λογότυπα διαθέτουν κάτι αναπάντεχο ή κάτι μοναδικό χωρίς να είναι περίπλοκα.

Όταν σχεδιάζεις ένα λογότυπο να θυμάσαι αυτές τις 4 λέξεις: keep it simple stupid!

Ας δούμε το σήμα της Apple.Το κομμάτι που λείπει είναι αυτό το οποίο το απογειώνει σε διαφορετικό επίπεδο. Δίνει στο λογότυπο χαρακτήρα και το καθιστά μοναδικό (Computer and Bytes).

Μην χρησιμοποιείς παραπάνω από 2 γραμματοσειρές

Προφανώς πάντα θα υπάρχουν εξαιρέσεις σε αυτόν τον κανόνα . Αλλά γενικά, περιορίζοντας τον εαυτό σου σε μία ή δύο γραμματοσειρές είναι μια καλή ιδέα αν θέλεις το λογότυπο σου να είναι σαφές και τακτοποιημένο.

Βεβαιώσου ότι δουλεύει με μαύρο – σκοτεινό φόντο

Ο πελάτης μπορεί να είναι χαρούμενος βλέποντας το λογότυπο σου σε άσπρο φόντο. Αλλά προσοχή, μπορεί να έρθει σε έναν χρόνο και να σου πει ότι η εταιρία κάνει καινούρια καμπάνια  και απαιτεί το λογότυπο να λειτουργεί και σε σκούρο φόντο. Οπότε κάνοντας αυτό εκ των προτέρων δεν είναι ποτέ κακό.

Να αποφεύγεις τα Cliché

Πολλοί σχεδιαστές βλέπουν μια ιδέα που τους αρέσει, κάνουν μερικές αλλαγές όπως στο χρώμα ή σε μια λέξη ή φτιάχνουν κάτι παρόμοιο (σχεδόν ίδιο) από την αρχή και στη συνεχεία καλούν την ιδέα δικιά τους. Αυτό όχι μόνο είναι χαζό, αλλά και ανούσιο.

Ο σκοπός του λογότυπου είναι να εκπροσωπεί μια επιχείρηση. Αν φαίνεται το ίδιο με κάποιου άλλου τότε έχει αποτύχει στον τομέα αυτό.

Κάνε έρευνα στο Διαδίκτυο

Δυο μεγάλες αφετηρίες για online έρευνα είναι το Logo Moose και το Logo Gala. Αν είσαι full-time σχεδιαστής λογότυπου τότε πιθανών να είσαι ήδη εξοικειωμένος με αυτές τις σελίδες. Επίσης, μπορείς να διευρύνεις την έρευνα σου με το να συμπεριλάβεις και άλλες ιστοσελίδες γραφικού σχεδιασμού  γενικότερα όπως το Dribbble και το Deviant Art.

Το ένα πράγμα όμως που πρέπει να λάβεις υπόψη, είναι να ξέρεις ποτέ να σταματάς. Είναι καλύτερο να ασχολείσαι με 10 σχετικά  λογότυπα παρά να κατακλύζεις τον εαυτό σου με 50 άσχετα.

Εάν δυσκολεύεσαι να κατεβάσεις ιδέες, προσπάθησε να αναζητήσεις λέξεις-κλειδιά σε ένα λεξικό ή από το θησαυρό ή ψάξε στο Google Images για έμπνευση.Εάν κρατάς αρχείο ή ένα τετράδιο με προηγούμενα σου σχεδία, τότε ίσως έχεις αχρησιμοποίητες ιδέες από παλιότερα project οι οποίες μπορεί να είναι η λύση που ψάχνεις.

Χρησιμοποίησε τον αρνητικό χώρο αποτελεσματικά

Μερικά από τα καλύτερα λογότυπα έχουν κρυμμένο νόημα στον αρνητικό τους χώρο. Ένα κλασσικό παράδειγμα είναι το λογότυπο της FedEx, το οποίο χρησιμοποιεί τον συνδυασμό των γραμμάτων E και x για να σχηματίσουν ένα βέλος στον αρνητικό τους χώρο. Υπάρχουν πολλά αλλά ωραία παραδείγματα όπου ένα λογότυπο μοιάζει συνηθισμένο με την πρώτη ματιά, αλλά αποκαλύπτει ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες με παραπάνω εξέταση.

Αφού διάβασες αυτές τις συμβουλές σχετικά με τα logos (που ελπίζω να το έκανες), στείλε μας το σχόλιο σου και πες μας αν σε βοήθησαν οι συμβουλές ή αν θες μπορείς να προσθέσεις και εσύ κάτι παραπάνω.

 

Πηγή: digitalid.gr

Check Also

Ποιες ξένες γλώσσες μιλούν σε άλλες χώρες;

«Η γλώσσα είναι πολλές φορές ένα αναπόδραστο κατάλοιπο από της αποικιοκρατίας και της αυτοκρατορίας. Η ...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *