6 Ιουλίου 2024

    Η μουσική του Πυθαγόρα και η σημασία της στη σημερινή εκπαίδευση

    Η ιστορία της μουσικής ξεκινά τον 6ο αιώνα π.Χ., με τη δημιουργία του περίφημου μονόχορδου από τον Πυθαγόρα. Αυτό το μουσικό όργανο αποτέλεσε όχημα για τη μελέτη των ήχων και τη συνάρτησή τους με το διάστημα. Η διαίρεση της χορδής σε τμήματα και η παρατήρηση της αλλαγής στα τονικά ύψη των παράγονται των ήχων αποτέλεσαν τη βάση για τη δημιουργία των αριθμών και των μαθηματικών πράξεων. Επίσης, ο Πυθαγόρας συνδύασε τους ήχους με τα ουράνια σώματα, μεταφέροντας τη μουσική στην αστρονομία.

    Η σύνδεση της μουσικής με τα ουράνια σώματα, που αποτελείται από τις τακτικές κινήσεις των πλανητών, ανακαλύφθηκε επίσης από τον Γαλιλαίο. Ο μικρός Γαλιλαίος περιηγούμενος στο υπόγειο του σπιτιού του πατέρα του, παρατήρησε τις τάσεις των χορδών και την αλλαγή των τονικών ύψων. Έτσι, θεωρήθηκε ότι η μουσική είναι η γλώσσα που μπορεί να εκφράσει τα υψηλότερα ιδεώδη και ιδανικά, όπως η Ελευθερία, η Δικαιοσύνη, η Φιλία, το Καλό και το Κακό, ο Θεός και ο Δαίμονας. Μεγάλοι συνθέτες και σκηνοθέτες έχουν χρησιμοποιήσει τη μουσική για να εκφράσουν αυτά τα ιδεώδη στα έργα τους.

    Στη σύγχρονη εκπαίδευση, η μουσική έχει αποκτήσει μια πιο δευτερεύουσα θέση. Ωστόσο, η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου έχει πολλά οφέλη. Η εκμάθηση ενός οργάνου απαιτεί πολυετή αφοσίωση και εξάσκηση, και αντιστοιχεί σε μια εντατική προπόνηση στον αθλητισμό. Επιπλέον, η εκμάθηση ενός οργάνου αναπτύσσει τις δεξιότητες του σώματος, των δακτύλων, της αναπνοής, και ωθεί τους μαθητές να ανακαλύψουν την εσωτερική τους ενέργεια. Επιπλέον, η μουσική ενδυναμώνει το μυαλό, το πνεύμα και το συναίσθημα.

    Ως εκ τούτου, η μουσική αξίζει μια θέση στη δημόσια εκπαίδευση. Οι γονείς πρέπει να παροτρύνουν τα παιδιά τους να μάθουν ένα μουσικό όργανο, καθώς αυτό θα εμπλουτίσει την εκπαίδευσή τους και θα ανοίξει νέους ορίζοντες. Ακόμα και αν δεν γίνουν επαγγελματίες μουσικοί, θα έχουν επωφεληθεί από την εμπειρία και ίσως να επηρεάσουν θετικά την κοινωνία μας, όπως έκαναν άνθρωποι όπως ο Αϊνστάιν και ο Γεώργιος Παπανικολάου, που έπαιζαν βιολί.

    Συνεπώς, η μουσική δεν πρέπει να θεωρείται δευτερεύον μάθημα, αλλά ένας ολοκληρωμένος τρόπος να αναπτύξουμε τον εαυτό μας και τις ικανότητές μας. Είναι μια γλώσσα που μπορεί να εκφράσει τα βασικά μαθήματα, αλλά και τα συναισθήματα και τις αξίες μας. Η ενσωμάτωση της μουσικής στην εκπαίδευση μας επιτρέπει να εξασφαλίσουμε μια πιο ολοκληρωμένη και πλούσια εκπαιδευτική εμπειρία για τα παιδιά μας.
    Πηγή

    Share:

    Σχετικά Άρθρα