3 Ιουλίου 2024

    Ο κρυφός λόγος που μία μόνο λέξη μπορεί να σας κάνει πιο πειστικούς, σύμφωνα με μελέτη του Χάρβαρντ”

    Μερικές φορές μπορεί να είναι τόσο απλό όσο μία λέξη για να αλλάξει η γνώμη κάποιου, σύμφωνα με τον Jonah Berger, καθηγητή μάρκετινγκ στη Σχολή Wharton του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια. Έχοντας δημιουργήσει μια λίστα με “μαγικές λέξεις”, ο Berger αποκαλύπτει πώς μπορούμε να γίνουμε πιο πειστικοί στην επικοινωνία μας.

    Η λέξη “επειδή”, λέει ο Berger, έχει ένα συναρπαστικό αποτέλεσμα όταν τη χρησιμοποιούμε κατά την προσπάθειά μας να πείσουμε κάποιον να κάνει κάτι. “Περισσότερα άτομα θα με ακούσουν και θα κάνουν αυτό που θέλω”, επισημαίνει. Επίσης, ο καθηγητής αναφέρει μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ που δείχνει ότι η χρήση της λέξης “επειδή” σε ένα αίτημα καθιστά πιθανότερο να παραχωρήσει κάποιος τη θέση του.

    Ο Berger προτείνει επίσης τη χρήση άλλων “μαγικών λέξεων” για να αυξηθεί η πειστικότητα. Για παράδειγμα, δηλώνοντας ότι “συνιστώ” αντί για “μου αρέσει”, αυξάνουμε τις πιθανότητες να ακολουθήσει κάποιος τις προτάσεις μας. Αντί να ζητάμε βοήθεια, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη λέξη “βοηθοί” ή αντί για ψήφους, μπορούμε να ζητάμε τη στήριξη ως “ψηφοφόρους”.

    Ο καθηγητής προτείνει επίσης να ακούμε προσεκτικά τις λέξεις που χρησιμοποιούν οι άλλοι και να απαντάμε με λέξεις που μιλούν τη γλώσσα τους. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να επιτύχουμε συμφωνία, λύση ή σύνδεση. Ο Berger υπογραμμίζει ότι η γλώσσα που χρησιμοποιούμε μέσω email ή μιας συνομιλίας μπορεί να παρέχει πληροφορίες για το ποιοι είμαστε και τι πρόκειται να κάνουμε στο μέλλον.

    Συνοψίζοντας, μία μόνο λέξη μπορεί να έχει μεγάλη επίδραση στην πειστικότητα μας, σύμφωνα με τον καθηγητή Berger. Η χρήση στρατηγικών όπως η χρήση “μαγικών λέξεων” και η προσαρμογή της γλώσσας μας στους άλλους μπορεί να μας βοηθήσει να είμαστε πιο πειστικοί και αποτελεσματικοί στην επικοινωνία μας.
    Πηγή

    Share:

    Σχετικά Άρθρα