7 Ιουλίου 2024

ΤΟΠΟΙ ΓΙΑ ΠΕΡΙΠΑΤΗΜΑΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΠΙΕΡΙΑ

Τίτλος: Ανακαλύπτοντας τον κόσμο της Πιερίας: Ταξίδι στον παράδεισο των μύθων, του πρασίνου και της θάλασσας

Ξεκινάμε από το τέλος του ταξιδιού μας. Επιστρέφοντας στην Αθήνα, μοιραζόμαστε τις εντυπώσεις μας για την Πιερία, έναν προορισμό που μας έκανε να αισθανθούμε ολοκληρωμένους. Αυτή η υπέροχη περιοχή στη βόρεια Ελλάδα έχει πραγματικά τα πάντα. Παραλίες για κάθε γούστο, πλούσια πράσινα τοπία, παραδοσιακά χωριά που φαίνονται σαν ζωγραφιές, αρχαίο ιστορικό χώρο, εκπληκτικές πεζοπορικές διαδρομές και νόστιμο φαγητό που μπορείς να απολαύσεις σε προσιτές τιμές. Όλα αυτά τα βιώσαμε χάρη στο να ενοικιάσουμε ένα αυτοκίνητο από την Avis.

Όταν αναζητούσαμε το αυτοκίνητο που θα μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε όλη την Πιερία, επιλέξαμε ένα μοντέλο που είναι γρήγορο, αξιόπιστο και με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ήταν σημαντικό για εμάς να έχουμε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να αντέξει τις μεγάλες αποστάσεις που σχεδιάζαμε να διανύσουμε και τις ακριβές τιμές των καυσίμων. Μετά από αρκετή έρευνα, βρήκαμε αυτό που ακριβώς χρειαζόμασταν στον ιστότοπο της Avis. Κατέληξαμε να παραλάβουμε το αυτοκίνητο ακριβώς όπως είχαμε προγραμματίσει από τον σταθμό της Avis. Εκεί, το προσωπικό μας βοηθητικό και ευγενικό, μας εξήγησε όλα όσα χρειαζόμαστε να γνωρίζουμε για το αυτοκίνητο. Και έτσι, ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στην Πιερία.

Πρώτος προορισμός μας ήταν ο Πλαταμώνας, μια παραθαλάσσια πόλη με ένα όμορφο κάστρο που προσελκύει τουρίστες από όλον τον κόσμο. Εδώ περάσαμε τα πρωινά μας, απολαμβάνοντας την ηρεμία των διακοπών. Καθημερινά ξυπνούσαμε, έπιναμε τον καφέ μας, κάναμε μπάνιο και τρώγαμε. Η μοναδική αλλαγή ήταν η επιλογή της παραλίας. Εκτός από την παραλία του Πλαταμώνα, επισκεφτήκαμε και την παραλία του Παντελεήμονα, της Πλάκας Λιτοχώρου και της Λεπτοκαρυάς. Όμως, η παραλία των Νέων Πόρων ξεχώρισε από όλες. Με ρηχά και καθαρά νερά, beach bars και μεγάλο ελεύθερο κομμάτι, έγινε η αγαπημένη μας παραλία. Ωστόσο, η πιο αξέχαστη εμπειρία που ζήσαμε δεν ήταν σε κάποια θαλάσσια παραλία, αλλά στο ρέμα του Ορλιά.

Το ρέμα του Ορλιά είναι ένας μοναδικός τόπος που είναι εύκολο να προσεγγίσεις. Ξεκινήσαμε από το Δίον, την ιερή πόλη των Μακεδόνων, και πήγαμε προς τον Όλυμπο. Ακολουθήσαμε τις πινακίδες για το καταφύγιο της Κορομηλιάς και μετά για τον Όλυμπο. Μετά από μια περίπου 4 χιλιομετρική πορεία, φτάσαμε πολύ κοντά στον πρώτο μικρό καταρράκτη με το καταγάλανο νερό. Κάναμε μια βουτιά, απολαμβάνοντας τη δροσιά του νερού, και συνεχίσαμε προς τον δεύτερο και εντυπωσιακότερο καταρράκτη. Ολούθε βουτήξαμε από τα βράχια και απολαύσαμε τον ήχο του καταρράκτη. Η απογευματινή αυτή εμπειρία ήταν το απόλυτο φινάλε μιας ημέρας που ξεκίνησε με μύθολογία και αρχαίες ιστορίες.

Ένας ακόμα καταπληκτικός προορισμός στην Πιερία είναι το αρχαιολογικό πάρκο του Δίου. Είναι ένας από τους πιο εντυπωσιακούς αρχαιολογικούς χώρους στην Ελλάδα και αναδεικνύει την ιστορία και τη μυθολογία της περιοχής. Πριν επισκεφτούμε τον χώρο, είχαμε μια μικρή εισαγωγή στην αρχαία ελληνική μυθολογία. Εδώ μάθαμε για τη Θυία, την κόρη του Δευκαλίωνα, που γέννησε τον Μάγνητα και τον Μακεδόνα, οι οποίοι έζησαν στην Πιερία. Το Δίον ήταν σημαντική πόλη κατά την εποχή του Αρχέλαου, όπου κτίστηκαν σημαντικά μνημεία και ναοί. Κατά τη ρωμαϊκή περίοδο, η πόλη έγινε ένα από τα πρώτα ρωμαϊκά αποικιακά κέντρα. Κάναμε μια πλήρης περιήγηση στο αρχαιολογικό πάρκο, είδαμε τα μνημεία και τα εκθέματα στο μουσείο. Ήταν μια εμπειρία που μας μετέφερε σε άλλες εποχές και μας έκανε να εκτιμήσουμε την πλούσια ιστορία της περιοχής.

Ένας άλλος παραδοσιακός προορισμός που μας εντυπωσίασε στην Πιερία είναι ο Παλαιός Παντελεήμονας. Το χωριό εγκαταλείφθηκε τη δεκαετία του 1950, αλλά ξαναγεννήθηκε όταν οι ταινίες του Θεόδωρου Αγγελόπουλου έγιναν γνωστές. Οι κινηματογραφιστές που επισκέπτονταν τον νέο Παντελεήμονα, ανακάλυψαν τον παλαιό οικισμό και τον αναβίωσαν. Σήμερα, ο Παλαιός Παντελεήμονας είναι ένα παραδοσιακό χωριό που έχει γίνει τουριστικός προορισμός. Εδώ μπορείς να περπατήσεις στα καλντερίμια, να ψωνίσεις παραδοσιακά προϊόντα και να απολαύσεις το ντόπιο μέλι και το τσίπουρο από άγρια κούμαρα. Η επίσκεψή μας εκεί ήταν απόλαυση για τις αισθήσεις και χαρά για την ψυχή. Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε να γράφουμε για την Πιερία. Για τη Σκοτίνα, το Λιτόχωρο, τις πεζοπορικές διαδρομές και τη φυσική ομορφιά της περιοχής. Είμαστε βέβαιοι πως θα επιστρέψουμε σύντομα για να ανακαλύψουμε περισσότερα. Χάρη στην Avis, τα ταξίδια μας γίνονται ακόμα πιο εύκολα.

Μερικές συμβουλές για την περιοχή:

– Ακόμα και αν δεν είστε φαν της πεζοπορίας, πάρτε μαζί σας άνετα παπούτσια. Η Πιερία είναι ιδανική για περπάτημα και εξερεύνηση.
    – Στο λιμάνι του Πλαταμώνα, μπορείτε να αγοράσετε ψάρια απευθείας από τους ψαράδες της περιοχής ή να παρατηρήσετε τα ψαροκάικα να επιστρέφουν από την αλιεία.
    – Η καλύτερη εποχή για να επισκεφτείτε την Πιερία είναι τον Σεπτέμβριο, όταν τα νερά είναι ζεστά και οι θερμοκρασίες επιτρέπουν την εξερεύνηση του τοπίου.
    – Προγραμματίστε τουλάχιστον 3 διανυκτερεύσεις για να ανακαλύψετε όλα τα μυστικά της περιοχής.
    – Δοκιμάστε τα μέλια και τα μύδια Πιερίας, τα οποία είναι γνωστά για την αρίστη ποιότητά τους.
    – Αν τολμάτε, δοκιμάστε μια βόλτα με αλεξίπτωτο πλαγιάς για να απολαύσετε την περιοχή από ψηλά.
    – Τσεκάρετε τον ιστότοπο της Avis για τις προσφορές που ανανεώνονται συνεχώς.