22 Ιουνίου 2024

    Ασφαλής μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με πλοίο: Τι πρέπει να γνωρίζετε

    Ο ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους τώρα θέτει το ερώτημα για το πώς μπορούν αυτά τα οχήματα να μεταφερθούν ασφαλώς και αποτελεσματικά με πλοίο. Αντιλαμβάνοντας αυτήν την ανάγκη, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής παρουσίασε πρόσφατα οδηγίες για την ασφαλή μεταφορά των ηλεκτρικών οχημάτων με πλοίο.

    Η πιο σημαντική κατευθυντήρια γραμμή που δίνεται από το Υπουργείο είναι ότι η φόρτιση της μπαταρίας στα ηλεκτρικά οχήματα δεν πρέπει να υπερβαίνει το 40%. Επιπλέον, πρέπει να ελέγχεται η θερμοκρασία της μπαταρίας για να αποτραπεί οποιαδήποτε υπερθέρμανση. Ανάλογες οδηγίες δίνονται και για τα οχήματα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα όπως το υγραέριο ή το φυσικό αέριο, με σκοπό την προστασία και τον περιορισμό πιθανών κινδύνων.

    Οι οδηγίες αυτές βασίζονται σε μελέτη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) και τη διεθνή εμπειρία σχετικά με τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων με πλοίο. Αυτό το ζήτημα έχει απασχολήσει πρόσφατα τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Για λόγους πρόληψης, οι οδηγίες που απευθύνονται στους οδηγούς των αυτοκινήτων εναλλακτικών καυσίμων που επιθυμούν να επιβιβαστούν σε πλοίο αναφέρουν ότι:

    α) Στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα πρέπει να γίνεται έλεγχος της θερμοκρασίας των συσσωρευτών. Επιπλέον, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας πρέπει να είναι έως 40% της συνολικής χωρητικότητάς τους.

    β) Στα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων, όπως τα οχήματα που λειτουργούν με υγραέριο ή φυσικό αέριο, οι δεξαμενές δεν πρέπει να περιέχουν καύσιμα πάνω από το 50% της συνολικής τους χωρητικότητας.

    Επιπλέον, οι επιβάτες-οδηγοί έχουν την υποχρέωση να ενημερώνουν αμέσως το πλήρωμα του πλοίου σε περίπτωση που λάβουν οποιαδήποτε ένδειξη συναγερμού από το όχημά τους. Επίσης, δεν επιτρέπεται η φόρτωση των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους ή στις δεξαμενές τους, εκτός αν αυτά έχουν αφαιρεθεί.

    Η ευθύνη για την διασφάλιση ότι το όχημα δεν έχει καμία βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας του ή στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του, ξεκάθαρα ανήκει στους ιδιοκτήτες των οχημάτων και η ακτοπλοϊκή εταιρία μπορεί να λάβει τα μέτρα που κρίνει απαραίτητα για να το διασφαλίσει. Τέλος, δεν επιτρέπεται η φόρτιση των ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων εντός του πλοίου και πρέπει να διασφαλίζεται ότι δεν υπάρχει σύνδεση των οχημάτων με οποιαδήποτε πηγή ηλεκτρικού ρεύματος εντός του πλοίου.

    Η μεταφορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με πλοίο είναι μια αναπτυσσόμενη πρακτική που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και πλήρη συμμόρφωση με τις οδηγίες αυτές. Με την τήρηση των κατευθυντήριων γραμμών ασφαλείας, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να μεταφέρονται ασφαλώς και με αποτελεσματικό τρόπο σε πλοίο.
    Πηγή

    Share:

    Σχετικά Άρθρα