4 Ιουλίου 2024

    Η απειλητική πραγματικότητα των θανάτων μοτοσικλετιστών στην Ελλάδα”

    Άλλη μία ανησυχητική κατάσταση αποκάλυψε το European Road Safety Observatory σχετικά με την αύξηση των θανάτων μοτοσικλετιστών στην Ελλάδα. Το ποσοστό αναβατών μοτοσικλέτας που χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα είναι τρομακτικό και ανησυχητικό. Οι αριθμοί δείχνουν ότι η Ελλάδα έχει το διπλάσιο ποσοστό θανάτων από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, φτάνοντας το 36% επί του συνόλου (σύμφωνα με το European Road Safety Observatory). Πρέπει να αντιμετωπίσουμε αυτήν την κατάσταση με συνείδηση και δράση
    Η απειλητική πραγματικότητα των θανάτων μοτοσικλετιστών στην Ελλάδα"
    Το πρόβλημα των ατυχημάτων με μοτοσικλετιστές είναι ιδιαίτερα προβληματικό στην Αττική, όπου καθημερινά ακούγονται αναφορές για θανάτους σε τροχαία ατυχήματα με δίκυκλα. Σε σύγκριση με την Ευρώπη, το ποσοστό θανάτων μοτοσικλετιστών και ποδηλατιστών αντιπροσωπεύει το 19% του συνόλου των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Ωστόσο, η κατάσταση στην Ελλάδα είναι ακόμη χειρότερη, με ένα ποσοστό θανάτων που είναι διπλάσιο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, φτάνοντας το 36% επί του συνόλου (σύμφωνα με το European Road Safety Observatory). Αυτά τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν την επείγουσα ανάγκη για δράση και αλλαγή
    Η απειλητική πραγματικότητα των θανάτων μοτοσικλετιστών στην Ελλάδα"
    Πρέπει να δούμε ποια είναι τα αίτια αυτών των ατυχημάτων και που συμβαίνουν περισσότερο. Ποια είναι η ηλικία των θυμάτων και γιατί συμβαίνουν αυτά; Αυτές οι ερωτήσεις έχουν δυστυχώς τρομακτικές απαντήσεις. Στην Ελλάδα, παρατηρείται η ανησυχητική τάση των αναβατών να είναι υπερβολικά αυτοπεποιθητοι και να νομίζουν ότι είναι άτρωτοι. Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι το 66% των νεκρών μοτοσικλετιστών δεν φορούσαν κράνος, ενώ το 75% των θανάτων οφείλεται σε κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Αυτή είναι η σοβαρή αιτία θανάτου για νέους ηλικίας 19 έως 25 ετών (στοιχεία από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς”). Είναι επιτακτική ανάγκη οι μοτοσικλετιστές να εκπαιδεύονται και να παρακολουθούν μαθήματα οδήγησης ιδιαίτερα σχεδιασμένα για αυτούς. Δυστυχώς, πολλοί ξεκινούν οδηγώντας ένα scooter ή ένα μικρό δίκυκλο και σε λίγο καιρό αγοράζουν δίκυκλο μεγάλου κυβισμού, χωρίς να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και εμπειρία. Επιπλέον, οι πιο συνηθισμένες αιτίες ατυχημάτων μεταξύ μοτοσικλετιστών είναι η κατανάλωση αλκοόλ και ναρκωτικών, καθώς και οι παραβιάσεις των κανόνων κυκλοφορίας, όπως η μη τήρηση των φωτεινών σηματοδοτών ή των πινακίδων κυκλοφορίας
    Επιπλέον, οι υπόλοιποι οδηγοί, ιδιαίτερα αυτοκινήτων, δεν δίνουν τη δέουσα προσοχή στους μοτοσικλετιστές. Ατυχήματα με θύματα μοτοσικλετιστές συμβαίνουν συχνά λόγω ξαφνικών στάσεων χωρίς προειδοποίηση, άνοιγμα πόρτας ή αλλαγή λωρίδας. Επιπλέον, οι διασταυρώσεις έχουν γίνει επικίνδυνα μέρη για τους μοτοσικλετιστές, αφού το 70% των ατυχημάτων συμβαίνουν εκεί
    Πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία και να προωθήσουμε την εκπαίδευση και την ευαισθητοποίηση σε θέματα οδικής ασφάλειας. Οδηγούς και αναβάτες πρέπει να εκπαιδεύονται σωστά και να λαμβάνουν όλες τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες προτού βρεθούν στον δρόμο. Το 2024 δεν μπορούμε ακόμη να δεχτούμε το γεγονός ότι υπάρχουν αναβάτες που δε φορούν κράνος ή δεν έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό. Χρειαζόμαστε την προσοχή και την συμμόρφωση όλων των εμπλεκομένων πλευρών – αναβατών, οδηγών, κυβερνήσεων, αστυνομίας και κοινωνίας – για να αντιμετωπίσουμε αυτό το ανησυχητικό πρόβλημα στη ρίζα του. Μόνο με κοινή προσπάθεια θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε έναν ασφαλή χώρο για όλους τους συνανθρώπους μας στους δρόμους.
    Πηγή

    Share:

    Σχετικά Άρθρα