18 Μαΐου 2024

    Ολοκαίνουργια Εποχή για την Ελεκτροκίνηση: Η Κίνα Πρωτοπόρος στην Ευρώπη

    Το λιμάνι Σεντσέν συγκεντρώνει τα βλέμματα όλων στη Γερμανία, καθώς το BYD Explorer 1 ετοιμάζεται να αποπλεύσει φέρνοντας μαζί του πάνω από 5.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την κορυφαία κινεζική εταιρία κατασκευής αυτοκινήτων, BYD (Build Your Dreams). Το BYD Explorer 1, με μήκος σχεδόν 200 μέτρα και δυνατότητα να μεταφέρει έως και 7.000 οχήματα, είναι το πρώτο roll-on roll-off φορτηγό πλοίο που θα διανέμει τα αυτοκίνητα σε διάφορες χώρες της Ευρώπης. Μέσα σε δύο χρόνια, ο στόλος θα αυξηθεί σε 8 οχηματαγωγά πλοία.

    Οι λόγοι για την μεταφορά μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων από την Κίνα στην Ευρώπη είναι πολλοί και σημαντικοί. Καταρχάς, η μείωση του κόστους μεταφοράς παίζει σημαντικό ρόλο, αλλά επίσης η εκσυγχρονισμένη και αυτόνομη αλυσίδα τροφοδοσίας. Όπως δήλωσε ο Κούι Ντονγκσού, επικεφαλής της κινεζικής Ένωσης Επιβατηγών Αυτοκινήτων (CPCA), “Ο σκοπός μας είναι να διασφαλίσουμε την ομαλή και ασφαλή διακίνηση των οχημάτων μας στην Ευρώπη.”

    Εκτός από την BYD, η κινεζική κρατική αυτοκινητοβιομηχανία Saic επίσης είδε την ευκαιρία και εγκαινίασε κοινοπραξία με τη Volkswagen, μεταφέροντας 3.700 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με το δικό της οχηματαγωγό πλοίο “Saic Anji Sincerity” τον Ιανουάριο. Σύμφωνα με το CAR (Centre Automotive Research), το ινστιτούτο έρευνας για τον αυτοκινητοβιομηχανικό τομέα με έδρα στο Ντούισμπουργκ της Γερμανίας, ένα πλοίο της BYD θα χρειαζόταν περίπου 100 ημέρες για ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής. Με τα οκτώ πλοία του ομίλου, η BYD θα μπορούσε να μεταφέρει έως και 168.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα στην Ευρώπη, με τρία ταξίδια μετ’ επιστροφής το καθένα.

    Οι εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα αυξήθηκαν σημαντικά το 2023, σύμφωνα με κρατικά μέσα ενημέρωσης. Ο αριθμός αυτοκινήτων αυτής της κατηγορίας που εξήχθησαν έφτασε τα 1,2 εκατομμύρια, μια αύξηση περίπου 78% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Στη Γερμανία, τα νέα κινεζικά οχήματα αυξήθηκαν κατά 47,6% σε σχέση με το 2022, όπως δείχνουν στοιχεία της γερμανικής Ομοσπονδιακής Αρχής Μεταφορών. Παρόλα αυτά, με 33.699 κινεζικά οχήματα στους γερμανικούς δρόμους, η Κίνα δεν βρίσκεται ακόμα στις πέντε κορυφαίες εταιρίες εισαγωγής.

    Πηγή

    Share:

    Σχετικά Άρθρα