27 Απριλίου 2024

    7 Αναπάντεχες ήττες στα Όσκαρ: Υποτιμημένες ταινίες και αδικημένοι δημιουργοί

    Σε κάθε απονομή των Όσκαρ, πάντα υπάρχουν μεγάλες εκπλήξεις και ανάλογες απογοητεύσεις. Φέτος, όμως, το φως της δικαιοσύνης δε φάνηκε να λάμπει σε ορισμένες από τις πιο αξιόλογες ταινίες και συντελεστές του κινηματογραφικού χώρου. Ας ρίξουμε μια ματιά σε επτά αναπάντεχες ήττες που προκάλεσαν συζητήσεις και απογοήτευση στα φετινά Όσκαρ
    7 Αναπάντεχες ήττες στα Όσκαρ: Υποτιμημένες ταινίες και αδικημένοι δημιουργοί
    1. “Οπενχάιμερ” – Η αναπάντεχη αδικία

    Η ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν, “Οπενχάιμερ”, ήταν μια επική εμπορική επιτυχία που αγαπήθηκε από το κοινό σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, στα φετινά Όσκαρ, δεν κατάφερε να κερδίσει κανένα βραβείο. Αυτό απαρνήθηκε τον πρώτο οσκαρικό θρίαμβο του Νόλαν και φάνηκε ότι οι ψηφοφόροι δεν εκτίμησαν αρκετά τη σπουδαιότητα αυτής της ταινίας
    7 Αναπάντεχες ήττες στα Όσκαρ: Υποτιμημένες ταινίες και αδικημένοι δημιουργοί
    2. “Μπάρμπι” – Η απογοήτευση της Warner

    Παρά το πολύχρωμο προμοταριστικό στήριγμα της Warner, η ταινία “Μπάρμπι” δεν κατάφερε να αποσπάσει πολλές υποψηφιότητες και βραβεία. Παρόλο που διασκέδασε το κοινό, δεν κέρδισε την αναγνώριση της Ακαδημίας, η οποία προτίμησε ταινίες με πιο σοβαρό περιεχόμενο
    7 Αναπάντεχες ήττες στα Όσκαρ: Υποτιμημένες ταινίες και αδικημένοι δημιουργοί
    3. Λίλι Γκλάντστοουν – Η αναπάντεχη αδικία του ρόλου

    Η ερμηνεία της Λίλι Γκλάντστοουν στην ταινία “Δολοφόνοι” ήταν εξαιρετική, αλλά δυστυχώς δεν κατάφερε να αποσπάσει βραβείο. Η κατηγοριοποίηση της ερμηνείας της ως α’ ή β’ ρόλου ήταν ασαφής, και στο τέλος κέρδισε η Έμα Στόουν για τον ρόλο της στην ταινία “Πρώτος Ρόλος Δεν Πάει”
    4. “Ανατομία μιας πτώσης” – Αποκλεισμός από την επίσημη συμμετοχή

    Η ταινία “Ανατομία μιας πτώσης” δεν υποβλήθηκε από τη Γαλλία ως επίσημη συμμετοχή της χώρας στην κατηγορία της Διεθνούς Ταινίας. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι αυτό συνέβη λόγω των αρνητικών σχολίων της σκηνοθέτη, Ζιστίν Τριέ, για τη γαλλική κυβέρνηση. Οι ψηφοφόροι, ωστόσο, δεν εκτίμησαν αρκετά την εξαιρετική αυτή ταινία, που ατυχώς αποκλείστηκε από τις υποψηφιότητες
    5. Πλατφόρμες streaming – Η απογοήτευση των μεγάλων παίκτη

    Οι ταινίες “Μαέστρο” και “Δολοφόνοι”, των οποίων οι δικαιολογημένες προσδοκίες ήταν υψηλές, δεν κατάφεραν να κερδίσουν κανένα Όσκαρ. Ο Μάρτιν Σκορσέζ, ο οποίος είχε προταθεί για 10 βραβεία, απομακρύνθηκε με άδεια χέρια. Ίσως οι ψηφοφόροι θεώρησαν ότι η στρατηγική του streaming ήταν υπερβολικά επιθετική, ή είχαν άλλους λόγους για να μην τιμήσουν αυτές τις ταινίες
    6. Οι δημιουργικές δυνάμεις – Μια διεθνής επιτυχία

    Με τις νίκες του Χαγιάο Μιγιαζάκι, του Τζόναθαν Γκλέιζερ, της Ζιστίν Τριέ και του Χόιτε βον Χόιτεμα, η Ακαδημία αποδεικνύει την δυναμική της ως διεθνής οργανισμός. Σπάζοντας τα εθνικά στερεότυπα, οι ψήφοι της Ακαδημίας προτιμούν πιο αρτιστικές ταινίες με έντονη προσωπικότητα πίσω από το έργο τους. Αυτός είναι και ο λόγος που το “Οπενχάιμερ” και άλλες εμπορικές ταινίες δεν κέρδισαν την αναγνώριση που τους άξιζε
    Συνοψίζοντας, τα Όσκαρ φέτος αφήνουν γλυκόπικρη γεύση και την ελπίδα για μεγαλύτερη δικαιοσύνη στον κινηματογραφικό κόσμο. Ας ελπίσουμε ότι στο μέλλον θα γίνονται πιο ολοκληρωμένες αναγνωρίσεις και θα δίνονται περισσότερες ευκαιρίες σε όλες τις ταινίες και τους δημιουργούς που το αξίζουν.
    Πηγή

    Share:

    Σχετικά Άρθρα