12 Μαΐου 2024

    ChatGPT-Έδωσε ψηφιακά εξετάσεις σε ΑΕΙ και πέρασε με «πολύ καλά»: «Είναι διαβλητές»

    Χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη, το ChatGPT έδωσε εξετάσεις σε μαθήματα Αρχιτεκτονικής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) και πέρασε με «πολύ καλά», θέτοντας υπό αμφισβήτηση την αποτελεσματικότητα των ψηφιακών εξετάσεων. Το πείραμα αυτό προκάλεσε ανησυχία για τις διαδικτυακές εξετάσεις και έθεσε το θέμα της αξιοπιστίας τους. Η πανδημία έχει επιβάλλει την ανάγκη διεξαγωγής εξετάσεων με ψηφιακή μορφή, ωστόσο, αυτό το πείραμα αποκαλύπτει ότι οι ψηφιακές εξετάσεις ενδέχεται να μην είναι εξίσου αξιόπιστες με τις παραδοσιακές.

    Σύμφωνα με τον καθηγητή Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ, Νίκο Μπελαβίλα, ο οποίος πραγματοποίησε το πείραμα, το ChatGPT απέδωσε πολύ καλά στα ερωτήματα που δόθηκαν, επισημαίνοντας ότι μια ψηφιακή εξέταση σε θεωρητικά μαθήματα είναι διαβλητή. Αυτό το πείραμα θέτει υπό αμφισβήτηση την αποτελεσματικότητα των ψηφιακών εξετάσεων και δείχνει την έλλειψη γνώσης και εμπειρίας του υπουργείου Παιδείας σε αυτόν τον τομέα. Πράγματι, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το ChatGPT δεν υπήρχε, και αυτό θέτει αμφιβολίες για την ασφάλεια και την ακρίβεια των ψηφιακών εξετάσεων.

    Ο καθηγητής καλεί όσους γνωρίζουν αρχιτεκτονική και πολεοδομία να αξιολογήσουν τις απαντήσεις του ChatGPT και να εκφράσουν τη γνώμη τους. Αυτό το πείραμα αναδεικνύει τον κίνδυνο που ενέχουν οι ψηφιακές εξετάσεις και τονίζει την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα και αποτίμηση.

    Όταν πραγματοποιήθηκε η έκτακτη σύνοδος των πρυτάνεων, στην οποία συμμετείχε και ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, αποφασίστηκε ομόφωνα η ολοκλήρωση των εκπαιδευτικών διαδικασιών και η διεξαγωγή των εξετάσεων με ψηφιακό τρόπο, εκτός από εξαιρέσεις όπως οι φοιτητές Erasmus, οι επί πτυχίω, οι διδακτορικοί και οι μεταδιδακτορικοί. Ωστόσο, η Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Πατρών αποφάσισε ομόφωνα να μην υιοθετηθούν οι τηλε-εξετάσεις, λόγω του κινδύνου διαβλητότητας. Τα μαθήματα που δεν θα εξεταστούν λόγω καταλήψεων θα μεταφερθούν στην εξεταστική του εαρινού εξαμήνου.

    Οι ψηφιακές εξετάσεις έχουν επιβληθεί λόγω της πανδημίας, όμως αυτό το πείραμα αποδεικνύει ότι η αξιοπιστία τους είναι αμφισβητήσιμη. Είναι απαραίτητο να γίνει περαιτέρω έρευνα και να ληφθούν υπόψη οι πιθανοί κίνδυνοι που συνεπάγονται οι ψηφιακές εξετάσεις. Είναι σημαντικό να διασφαλιστεί η ακεραιότητα της διαδικασίας και η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε μια αξιόπιστη και δίκαιη αξιολόγηση των μαθητών και φοιτητών.
    Πηγή

    Share:

    Σχετικά Άρθρα