4 Μαΐου 2024

    Αυξανόμενη ανησυχία για την έλλειψη υποδομής φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

    Η έλλειψη υποδομής για τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί έναν από τους κυριότερους παράγοντες που παρεμβαίνουν στην πρόοδο της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι πιθανοί αγοραστές εξετάζουν προσεκτικά τον εύκολο και απρόσκοπτο τρόπο φόρτισης προκειμένου να εξασφαλίσουν τη μέγιστη δυνατή αυτονομία και να ολοκληρώσουν τα ταξίδια τους. Ωστόσο, παρατηρείται έλλειψη υποδομής φόρτισης σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ακόμα και σε εθνικό επίπεδο, όπου απαιτούνται σταθμοί φόρτισης DC υψηλής ισχύος για γρήγορη φόρτιση των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν για αυτήν την έλλειψη υποδομής και αναζητούν λύσεις προκειμένου να δημιουργηθούν πλαίσια που θα εξασφαλίζουν την γρήγορη και ασφαλή φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με το Bloomberg.

    Μια μελέτη έδειξε ότι μεγάλο ποσοστό των πιθανών αγοραστών θέτει ως προτεραιότητα την εύκολη φόρτιση και όχι τις κρατικές επιδοτήσεις για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων. Ακόμα και σε χώρες όπου έχουν γίνει μεγάλες επενδύσεις στην υποδομή φόρτισης, όπως η Γαλλία, υπάρχουν περιοχές με έλλειψη στο δίκτυο. Είναι σημαντικό να εξασφαλιστεί η ασφάλεια και η αξιοπιστία του δικτύου φόρτισης προκειμένου να ενθαρρυνθεί η μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα.

    Ένα παράδειγμα προηγμένης τεχνολογίας είναι ένα γαλλικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το αυτοκίνητο αυτό έχει τη δυνατότητα της αμφίδρομης φόρτισης, προκειμένου να αποδίδει την αχρησιμοποίητη ηλεκτρική ενέργεια πίσω στο δίκτυο, στο σπίτι ή ακόμα και σε άλλες ηλεκτρικές συσκευές. Επίσης, η κατασκευή γρήγορων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων έχει επιταχυνθεί, με τη διάρκεια κατασκευής να μειώνεται από έξι μήνες σε δύο χρόνια, σύμφωνα με τέσσερις εταιρείες φόρτισης EV. Ωστόσο, η διαδικασία αυτή περιορίζεται από τους περιορισμούς των κρατικών φορέων και των δημοτικών αρχών, αναφέρει το Reuters.

    Η ηλεκτροκίνηση των μεταφορών αποτελεί βασικό πυλώνα για την επίτευξη του στόχου της ΕΕ για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η ΕΕ έχει αποφασίσει να απαγορεύσει τις πωλήσεις οχημάτων που εκπέμπουν CO2 από το 2035, καθώς και να αναπτύξει ένα εκτεταμένο δίκτυο σταθμών φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, μέχρι σήμερα, μόνο το 5,4% των επιβατικών αυτοκινήτων κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών.

    Ως εκ τούτου, είναι αναγκαία η επιτάχυνση της κατασκευής σταθμών φόρτισης για φορτηγά, λεωφορεία και τουριστικά πούλμαν. Τα βαρέα οχήματα είναι υπεύθυνα για περισσότερο από το 25% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην ΕΕ. Επιπλέον, τα οχήματα αυτά αποτελούν το ένα πέμπτο των συνολικών εκπομπών στην ΕΕ. Οι εταιρείες που ασχολούνται με τη δημιουργία σταθμών φόρτισης αναφέρουν ότι η έλλειψη υποδομής και η ανεπαρκής παροχή ηλεκτρικού ρεύματος από το δημόσιο δίκτυο αυξάνουν το κόστος και καθιστούν τις επενδύσεις επισφαλείς.
    Πηγή

    Share:

    Σχετικά Άρθρα