6 Μαΐου 2024

    Ο Ζούκερμπεργκ και η μεταμόρφωση του Facebook: Πώς άλλαξε και επηρέασε τον κόσμο”

    Το Facebook, ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα στον κόσμο, έχει αλλάξει πολλές φορές κατά την πορεία του, επηρεάζοντας τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων. Όμως, ενώ η εταιρεία συλλέγει τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών της, ο ιδρυτής της, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, παραμένει μυστηριώδης φιγούρα. Ένα νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο “Zuckerberg: King of the Metaverse” προσπαθεί να αποκαλύψει την πραγματική πλευρά αυτού του αμφιλεγόμενου δισεκατομμυριούχου, διαγράφοντας το προφίλ του από την επιφάνεια
    Ο Ζούκερμπεργκ και η μεταμόρφωση του Facebook: Πώς άλλαξε και επηρέασε τον κόσμο"
    Η ταινία, παραγωγής των Sky Documentaries, δίνει την ευκαιρία σε διάφορους άνθρωπους που είχαν άμεση επαφή με τον Ζούκερμπεργκ, όπως insiders της τεχνολογίας, βιογράφους, επενδυτές και πρώην συνεργάτες, να αποκαλύψουν την “εκ των έσω ιστορία” του ανθρώπου που έχει μεγάλη επιρροή σε παγκόσμιο επίπεδο. Ωστόσο, παρά τις προσπάθειές τους, η ταινία δυσκολεύεται να αποκωδικοποιήσει τον πραγματικό Ζούκερμπεργκ, λόγω της έντονης εταιρικής γυαλάδας που τον περιβάλλει
    Αν και το ντοκιμαντέρ δεν προσφέρει βαθιά ανάλυση των αλλαγών που έχει υποστεί ο Ζούκερμπεργκ και οι προτεραιότητές του με την πάροδο του χρόνου, αποτυπώνει συνολικά την πορεία του ως CEO του Facebook. Μας παρουσιάζει ένα χρονολόγιο των επιτυχιών, των αντιπαραθέσεων και των αποτυχιών που έχουν καθορίσει τη θητεία του. Μια παρατήρηση που ξεχωρίζει είναι η αναφορά σε ένα παράξενο χαϊδευτικό όνομα που χρησιμοποιούσε η μητέρα του, αποκαλώντας τον “ο πρίγκιπας”
    Όπως αποδεικνύεται και από το ίδιο το ντοκιμαντέρ, ο Ζούκερμπεργκ έχει λάβει αρνητικά σχόλια από διαφορετικούς ανθρώπους. Μια δημοσιογράφος τον χαρακτηρίζει ανοδικά ως “δικτάτορα”, ενώ άλλη μαρτυρία αναφέρει ότι ήταν πιο εύκολο να πείσει αυταρχικούς ηγέτες να μιλήσουν παρά τους εργαζόμενους του Facebook. Παρ’ όλα αυτά, δεν υπάρχει καμία συνέντευξη από τον ίδιο τον Ζούκερμπεργκ στο ντοκιμαντέρ, μόνο αρχειακό υλικό που αποτυπώνει τον τρόπο διαμόρφωσης της δημόσιας εικόνας του από το τμήμα δημόσιων σχέσεων της εταιρείας
    Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες μαρτυρίες ανήκει στον Μπραντ Παρσκάλε, τον μάνατζερ της ψηφιακής καμπάνιας του Ντόναλντ Τραμπ το 2016. Αυτός αποκαλύπτει πώς χρησιμοποίησε το Facebook για να “εισχωρήσει στο μυαλό” των χρηστών, και υποστηρίζει ότι η εταιρεία πίστευε ότι μπορούσε να πάρει τα χρήματα του Τραμπ και να γελάσει όταν θα έχανε τις εκλογές. Τελικά, όπως λέει ο ίδιος, είδε τι συνέβη ενώ οι άνθρωποι του Facebook δεν μπορούσαν να το προβλέψουν
    Το ντοκιμαντέρ “Zuckerberg: King of the Metaverse” αποτυπώνει μια συνοπτική, αλλά αποκαρδιωτική αφήγηση για το πώς ένα κοινωνικό δίκτυο που δημιουργήθηκε για να συνδέσει τους ανθρώπους κατέληξε να προκαλεί διχόνοια και να κατηγορείται για υπονόμευση της δημοκρατίας. Παρά το γεγονός ότι οι προσπάθειες των παραγωγών δεν προσφέρουν βαθιά ανάλυση του Ζούκερμπεργκ και των αλλαγών του, αποτυπώνεται μια εικόνα του ανθρώπου πίσω από τον CEO. Καθώς το ντοκιμαντέρ κερδίζει τις καρδιές του κοινού, μένει να δούμε τι επιπτώσεις θα έχει αυτή η αποκάλυψη στο μέλλον του Facebook και του Ζούκερμπεργκ.
    Πηγή

    Share:

    Σχετικά Άρθρα