3 Μαΐου 2024

    Ένα ταξίδι στην ιστορία της Λεωφόρου Συγγρού

    Η Λεωφόρος Συγγρού, ένας από τους πιο γνωστούς δρόμους που ενώνουν το κέντρο της Αθήνας με την παραλία, κρύβει μια θλιβερή αλλά πλούσια ιστορία. Από τον Ανδρέα Συγγρό, τον ευεργέτη που έδωσε το όνομά της, μέχρι τις ανακαινίσεις που έγιναν για την υποδοχή του Γάλλου Προέδρου Βαλερί Ζισκάρ Ντ’ Εστέν σε μόλις 24 ώρες, η Λεωφόρος Συγγρού έχει πολλά να μας πει
    Ένα ταξίδι στην ιστορία της Λεωφόρου Συγγρού
    Ξεκινώντας από το 1898, όταν ο δήμος Αθηναίων αποφάσισε να ονομάσει τον δρόμο ως “Εθνικού ευεργέτη Ανδρέα Συγγρού εις την παριλισσίαν οδόν”, η Λεωφόρος Συγγρού άρχισε το ταξίδι της. Αρχικά, ήταν ένας απλός δρόμος που είχε ως σκοπό την διευκόλυνση της διέλευσης ανθρώπων και αγαθών από το λιμάνι του Φαλήρου. Με το πέρασμα των χρόνων, η ιστορία του χάθηκε κάπως, αλλά παρέμεινε συνδεδεμένη με σημαντικά γεγονότα που άλλαξαν την πρωτεύουσα
    Ένα ταξίδι στην ιστορία της Λεωφόρου Συγγρού
    Ο Ανδρέας Συγγρός, ο οποίος εμφανίζεται στην ιστορία μας ως ευεργέτης, αποφάσισε να δώσει μεγαλύτερη σημασία στον δρόμο αυτόν. Με τη βοήθεια του νομομηχανικού Νικόλαου Γαζή, ξεκίνησε τη διαδικασία για τη διεύρυνση του δρόμου, έτσι ώστε να φτάνει μέχρι τη θάλασσα. Όμως, ο ίδιος δεν πρόλαβε να δει την ολοκλήρωση του έργου, καθώς πέθανε τον επόμενο χρόνο. Η χήρα του, Ιφιγένεια, συνέχισε το έργο του και με την υποστήριξη του πρωθυπουργού Θεοτόκη, ολοκληρώθηκε η διεύρυνση του δρόμου το 1904. Το αποτέλεσμα ήταν ένας εντυπωσιακός δρόμος, με πλάτος 28 μέτρα και μοναδική ομορφιά
    Ένα ταξίδι στην ιστορία της Λεωφόρου Συγγρού
    Τα πρώτα χρόνια της ύπαρξής της, η Λεωφόρος Συγγρού εμφάνιζε μια διαφορετική εικόνα. Χωράφια και παλιά σπίτια κυριαρχούσαν στα πλάγια του δρόμου. Ακόμα και σήμερα, υπάρχουν σημεία που μας θυμίζουν την παλιά ατμόσφαιρα, όπως ο Ιερός Ναός του Αγίου Σώστη που χτίστηκε στο σημείο που έγινε μια απόπειρα δολοφονίας του Βασιλέως Γεωργίου Α από δύο αντάρτες
    Ωστόσο, η Λεωφόρος Συγγρού δεν ήταν μόνο ένας δρόμος με παραδοσιακή ατμόσφαιρα. Το 1907, τρία χρόνια μετά την ολοκλήρωσή της, στο ύψος του Φιξ σημειώθηκε το πρώτο τροχαίο δυστύχημα. Δύο αυτοκίνητα, προπίστευση του πρίγκιπα Ανδρέα και του υπουργού Ν. Σιμόπουλου, συγκρούστηκαν και ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του. Αυτό το ατύχημα σημάδεψε την ιστορία της Λεωφόρου Συγγρού, αναγκάζοντας τις αρχές να αναθεωρήσουν τους κανόνες κυκλοφορίας και να εντείνουν τον έλεγχο στους οδηγούς
    Η Λεωφόρος Συγγρού συνεχίζει το ταξίδι της μέχρι σήμερα, με πολλές ανακαινίσεις και αλλαγές. Το 1954 ξεκίνησαν οι πρώτες εργασίες ανακατασκευής του δρόμου, ενώ με την άφιξη του δικτύου ηλεκτροφωτισμού το 1959, η Λεωφόρος Συγγρού απέκτησε νέο φως. Το 1966, εγκαινιάστηκε το Ίδρυμα Ευγενίδου με το πρώτο πλανητάριο στην Ελλάδα, προσδίδοντας μια νέα διάσταση στον δρόμο
    Το εντυπωσιακότερο γεγονός, ωστόσο, παραμένει η ασφαλτόστρωση του δρόμου που έγινε σε μόλις 24 ώρες. Το 1979, με αφορμή την υποδοχή του Γάλλου Προέδρου, η Λεωφόρος Συγγρού ανακαινίστηκε για να καλωσορίσει τον επισκέπτη. Η ταχύτητα και η ποιότητα των εργασιών εντυπωσίασαν όλους, αποδεικνύοντας τη δύναμη και την ικανότητα της Ελληνικής τεχνολογίας
    Η Λεωφόρος Συγγρού συνεχίζει να εξυψώνεται και να εξελίσσεται, αντανακλώντας την ανάπτυξη και την πρόοδο της πόλης. Ένα ταξίδι σε αυτόν τον δρόμο μας ξεναγεί στην ιστορία της Αθήνας και μας υπενθυμίζει τη σπουδαιότητά της για την πόλη και τους κατοίκους της.
    Πηγή

    Share:

    Σχετικά Άρθρα