30 Απριλίου 2024

    Δυσκολίες εντός και εκτός: Οι προκλήσεις των εμπορικών περιορισμών για την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία

    Το άρθρο αυτό αναφέρεται στον καταιγισμό επιπέδου που δέχονται οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς οι ευρωπαϊκές μάρκες κάνουν χρήση της Κίνας ως βάση για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Η έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου ήταν η τελευταία απόδειξη για τη δυναμική παρουσία των κινεζικών εταιρειών στην αγορά, παραλαμβάνοντας τη δημοσιότητα που συνήθως προορίζεται για τις ευρωπαϊκές μάρκες.

    Η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιδρά προκαλώντας πανικό με την έναρξη μιας έρευνας κατά των επιδοτήσεων στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής. Αν και η έρευνα αυτή θα επηρεάσει και τις ευρωπαϊκές εταιρείες, ο κίνδυνος αυτός θα είναι περιορισμένος, καθώς οι εταιρείες αυτές έχουν ήδη ξεκινήσει την κατασκευή εργοστασίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

    Ωστόσο, η έρευνα για τις επιδοτήσεις αποτελεί έναν μεγαλύτερο κίνδυνο για τις εταιρείες Volvo, Mercedes-Benz, Volkswagen Group και BMW. Όλες αυτές οι εταιρείες έχουν ξεκινήσει ή σχεδιάζουν να κατασκευάσουν ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα για την παγκόσμια αγορά, και ιδιαίτερα για την Ευρώπη. Οι περιορισμοί που μπορεί να επιβληθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση μπορούν να δυσκολέψουν τις εξαγωγές τους και να εμποδίσουν τις ευρωπαϊκές εταιρείες να εισάγουν στην Κίνα προϊόντα που έχουν κατασκευάσει από κοινού με κινεζικούς εταίρους.

    Οι περιορισμοί αυτοί αποτελούν ένα δίκοπο μαχαίρι για όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές. Ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να αποτρέψει την εισαγωγή φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, αντιμετωπίζει τον κίνδυνο να αποκτήσει αντιπάλους στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο και να εμποδίσει την εισαγωγή ευρωπαϊκών προϊόντων στο “σπίτι” τους.

    Επομένως, οι εταιρείες θα πρέπει να επιταχύνουν τα τοπικά σχέδιά τους για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, για να αποφύγουν τους υψηλούς δασμούς και τα εμπορικά περιοριστικά μέτρα. Από την άλλη πλευρά, η έρευνα για τις επιδοτήσεις αποτελεί μια σοβαρή απειλή για τις εταιρείες που έχουν επενδύσει στην Κίνα για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, ανατρέποντας τις παγκόσμιες δραστηριότητές τους.

    Σε έναν τομέα που η ανταγωνιστικότητα είναι ουσιαστική, οι εμπορικοί περιορισμοί αυτοί δημιουργούν ένα είδος παράδοξης κατάστασης. Και οι δύο πλευρές θα πρέπει να αγωνιστούν για την επίλυση αυτής της αντίφασης και να βρουν τρόπους να συνεργαστούν και να αναπτύξουν αειφόρες λύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
    Πηγή

    Share:

    Σχετικά Άρθρα