30 Απριλίου 2024

    Γιατί έχουν γίνει είδος υπό εξαφάνιση τα μικρά αυτοκίνητα των 10.000 ευρώ

    Είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι τα μικρά αυτοκίνητα των 10.000 ευρώ έχουν γίνει είδος υπό εξαφάνιση. Παλιότερα, κάθε αυτοκινητοπαραγωγός είχε τουλάχιστον ένα μοντέλο μικρού αυτοκινήτου με μήκος κάτω από 4 μέτρα και τιμή περίπου 10.000 ευρώ. Ωστόσο, η αστικοποίηση του πληθυσμού έχει οδηγήσει στη σπάνια εμφάνιση αυτής της κατηγορίας αυτοκινήτων και στον κίνδυνο εξαφάνισής τους, καθώς δεν υπάρχουν αντικαταστάτες γι’αυτά
    Γιατί έχουν γίνει είδος υπό εξαφάνιση τα μικρά αυτοκίνητα των 10.000 ευρώ
    Πολλά μοντέλα όπως το Ford Ka, τα Opel Karl και Adam, το Nissan Pixo, το Suzuki Alto και το Subaru Justy έχουν εξαφανιστεί από την αγορά χωρίς να αντικατασταθούν από νέα αντίστοιχα μοντέλα. Κάποια μοντέλα επιβιώνουν μόνο ως ηλεκτροκίνητα, όπως το VW Up! Electric και το SEAT Mii Electric, ενώ η Smart παράγει πλέον αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα που είναι πολύ ακριβότερα από τα συμβατικά. Η αποχώρηση της Daihatsu από την Ευρώπη επίσης αποτέλεσε μεγάλο πλήγμα, καθώς η εταιρεία ειδικευόταν σε μικρά αυτοκίνητα και πλέον λείπουν από την αγορά
    Γιατί έχουν γίνει είδος υπό εξαφάνιση τα μικρά αυτοκίνητα των 10.000 ευρώ
    Η συρρίκνωση της μικρής κατηγορίας αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς μοντέλα όπως το Audi A1, το Peugeot 1008 και το Citroen C1 πρόκειται να σταματήσουν να παράγονται και μόνο ηλεκτροκίνητα Fiat 500 και Mini θα κυκλοφορούν στους δρόμους. Αυτό σημαίνει ότι θα γίνουν ακόμα πιο σπάνια τα καινούρια μοντέλα κάτω από τα 20.000 ευρώ και οι καταναλωτές θα στραφούν σε μεταχειρισμένα οχήματα, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η τιμή τους
    Γιατί έχουν γίνει είδος υπό εξαφάνιση τα μικρά αυτοκίνητα των 10.000 ευρώ
    Οι εταιρείες αυτοκινήτων προσπαθούν να δελεάσουν τους πελάτες με διάφορα τρικ για να αποδεχτούν τις υψηλές τιμές των μικρών συμβατικών μοντέλων. Ένα παράδειγμα είναι το Toyota Aygo X, το οποίο παρουσιάζεται ως ένα διαφορετικό μίνι αυτοκίνητο για την πόλη με εμφάνιση crossover, για να δικαιολογηθεί η υψηλή τιμή του
    Ένας σημαντικός παράγοντας που έχει συμβάλει στη μείωση του αριθμού των νέων μικρών αυτοκινήτων είναι η εφαρμογή των αυστηρότερων αντιρρυπαντικών προδιαγραφών Euro 7 από το 2025. Η υλοποίηση αυτών των προδιαγραφών συνεπάγεται ένα επιπρόσθετο κόστος παραγωγής πάνω από 1.000 ευρώ για κάθε μικρό αυτοκίνητο, μεγαλύτερο στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Επίσης, τα αναβαθμισμένα ευρωπαϊκά στάνταρ ασφαλείας αυξάνουν το κόστος παραγωγής και την τιμή των μικρών αυτοκινήτων
    Οι εταιρείες βρίσκονται σε μια μεταβατική φάση, επενδύοντας στην ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση. Το μικρό κέρδος που προκύπτει από την πώληση μικρών αυτοκινήτων δεν ανταποκρίνεται στις απαιτούμενες επενδύσεις. Επιπλέον, η ενεργειακή κρίση, η έλλειψη ημιαγωγών και η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών κάνουν τις πωλήσεις των premium μοντέλων και των μεγάλων SUV πιο επικερδείς από την πώληση μικρών αυτοκινήτων. Τα μόνα που μετρούν στο τέλος της ημέρας είναι τα οικονομικά οφέλη.
    Πηγή

    Share:

    Σχετικά Άρθρα